090330

Nu sitter jag i svenskaklassrummet och håller på att skriva ett repotage. Vi har läst en självbuografi och ska nu göra ett repotage om huvudpersonen i boken. Min bok hetet  "Glöm att ni har en dotter" på baksidan av boken står detta;

"Sandra Gregory har under några år jobbat som lärare i Bankok. Men efter en militärkupp förlorar hon sitt jobb och blir samtidigt svårt sjuk. Desperat efter att få komma hem till sin familj i England bestämmer hon sig att smuggla en liten mängd heroin för en främmande mans räkning.

Sandra tas på bar gärning och döms till fängelse. Ett straff hon bl a avtjänar på det ökända fängelset Bankok Hilton. Den brutala och förnedrande verkligheten hon tvingas genomleva lämnar outplåniga spåt i hennes själ. Men en inre styrkan och vilja får henne att kämpa ovh här är hennes berättelse.

En stark skildring av hur ett enda misstag kan förändra allt."


Så nu ska jag  göra ett reporage om henne, och jag ska låtsas att jag har träffar henne "in real".


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0