Hej igen

Hej igen mina vänner! Nu är jag på skolan, vi har svenska, ska skriva någon typ av argumenterande text gärna med lite satir. Så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Någonting som har med tryckfrihetslagen gärna, eftersom att det är det vi håller på med. Kom gärna med idéer om vad jag kan skriva om. Jag är inte så bra på att komma på. Men när jag vet vad jag ska skriva om så flyter det på väldigt bra må jag säga. Jag tycler om att skriva, om jag redan från början vet vad jag ska skriva om.

Samhällslektionen gick bra. Nu ska vi börjag jobba med brott och straff. Så vi ska på fritiden gå på en rättegång och skriva hur det gick till och sedan lämna in till läraren efter jul. Varför vi ska lämna in efter jul är att från vecka 46 fram till jullovet ska vi ha APU och kommer därför inte att ha några lektioner. Så någon dag här i veckan ska jag och några till från klassen gå till tingsrätten oc se vilka intressanta rättegångar det finns. Jag vill gärna gå på ett misshaldelsmål eller rån. Jag känner att ett mål med skattebrott eller liknande kommer att vara tråkigt att gå på, kanske också lite svårt att förstå. Om du är från Sundsvall och vet om något intressant mål som är öppet för allmänheten så får du gärna maila mig och berätta om det. Jag kanske gillar det. Eller gillar och gillar, du vet vad jag menar.

Nu ska jag fundera på vad jag ska skriva om på svenskan. Ha en fortsatt trevlig dag. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0