18 februari 2010

Igår gick det bra att vara barnvakt till min kusin. Hon följde ju med på konfirmandundervisningen. Igår var det inte en vanlig kväll utan vi såg på en film, "Nathalie-en film om förlåtelse"  och Nathalies föräldrar var där och föreläste. För er som inte vet vem Nathalie var så kan jag berätta att hon blev mördad av sitt ex (som hon hade dumpat samma dag som mordet) när hon var 16 år.

Wilma satt tysp och lyssnade hela tiden. Hon såg på filmen trots att jag hade tagit med datorn och en film till henne så ville hon se filmen om Nathalie. Men jag tror itne att hon förstog så mycket av den, men jag försökte förklara ändå. Efter att filmen var slut så föreläsre som sagt mamman, och pappan pratade litegranna också. Det var väldigt intressant att veta vad som hände i desas huvuden när don fick veta att dottern var död. Och hur dom tänkte när dom förlät expojkvännen. Men nu får ni inte tro att dom förlåt handlingen, att han mördade. Utan dom har förlåtit honom som människa, och det är strongt gjort av dem.



Nu är klockan ca halv tio och jag ska väl byta om, jag har bara mjukisdressen på mig och den tänkte jag inte ha på skolan :P Dessutom måste jag ha någonting riktigt varmt på mig, det snöar ute och jag är väldigt frysen av mig. Så det sja jag springa iväg och göra nu. Sedan så går bussen 11.17 från sörberge så jag har en stund på mig att välja kläder :P

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0