12 januari 2010

Oj, nu var de länge sedan jag bloggade. Sist var ju på julafton. Jag tänker inte komma med en massa bortförklaringar, jag har helt enkelt inte haft lust.

Vad har jag gjort den senaste tiden då?  Ja, inte mycket. Jag har jobbar ganska mycket. I lördags hade jag min första stängning på jobbet. För er som inte vet så jobbar jag på McDonalds. Jag började 16.00 och skulle sluta 00.15, men det blev lite senare. På jobbet så börjar vi med stägningslistan långt innan vi stänger. Så att allting är klart och det bara är att kika igenom sedan så att det ser bra ut. Städa, fylla på, ja ni fattar nog. Men i lördags så blev det inte riktigt som vi hade tänkt. När vi hade prickat av nästan hela listan så börjar det drälla in folk. Vi blev ganska ställda. En i köket, en i kassan och en i driven, tre stycken alltså. Efter ett tag så var hela restaurangen fylld. runt tio-elva tiden på kvällen. När det äntligen kom någon jag kände så berättar han att det är bilträff. Jasså det säger du? Hade vi vetat det på jobbet så hade vi inte bara varit tre personer som jobbat den kvällen. Men det gick väldigt bra ändå, för att vara min första stängning. :)

Förutom en massa jobb då? Jag har varit ut litegran, dansat järnet på Railway, sjungit karaoke på Memento, och snackat skit på Daltoons med Carrobaby.



Nu sitter jag i en kompis´ lägenhet. Jag och H. bor i den medan hon är borta. Så för tillfället är jag kattägare också ;) Just nu är det bara jag och Daniella här, kikar lite på tv. H. är hemma hos sina föräldrar och pluggar, han ska sitta uppe hela natten till klockan åtta i morgon. Varför? Han ska ha en tenta i morgon klockan åtta och om han lägger sig så kommer han inte vara tillräckligt pigg i morgon bitti. Jag kommer särför att sova utan H. för första gången på jättelänge :'( (buhuu!)


Daniella vännen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0