Torsdag 121025

 
I tisdag var jag och kollade på en lägenhet i Korsta. En jättefin etta med sovalkov, riktigt kök och ett riktigt badrum. Hur fin lägenhet som helst. Jag fick den! Eller, tjejen som ska hyra ut den hyr ut i 2:a hand så HSB måste ju godkänna att jag hyr den. Med tanke på att jag redan är medlem i HSB så tror jag inte att det ska vara något problem. Hon som bor där nu ska flytta på lördag så förhoppningsvis får jag börja flytta in på söndag? Det är vad jag hoppas på iallafall :)
 
Igår klev jag upp tillsammans med M. strax efter 5 på morgonen. Diskade tog 9,30 bussen till Birsta för att träffa Elin när hon hade rast. Sedan for jag hem och började packa ner mitt liv i kartonger. Jag har inte så himla mycket egentligen. Det som tar plats är alla mina köksmaskiner, och kläder. Fast kläderna är ju bara att slänga ner i säckar, behöver ju inte packa de i kartonger. Haha, efter ett tag så satte jag mig på köksgolvet för att mysa med Elvis & Doris, efter ett tag vaknade jag?! Är det normalt att somna på köksgolvet liksom? Trött tjej som inte är vam att kliva upp fem på morgonen.
 
I eftermiddag ska jag och syster hälsa på Tommie och Amelia, lillhjärtat mitt. Ska bli riktigt roligt att träffa henne igen. Jag saknar Amelia varje dag, jag tänker på henne helatiden. Jag och tommie bröt ju upp i april/maj men vi har en bra relation idag, och det är väldigt skönt. Jag blev väldigt glad när han sa att han ville att jag fortfarande skulle ha kontakt med Amelia, vilket är självklart att jag vill. Herregud, jag var ju hennes "styvmor" i 2 år. Jag var med när hon slutade med nappen/snutte/blöja. Jag har läst godnattsagor och torkat tårar. Jag älskar Amelia så otroligt mycket. Så som sagt, det ska bli roligt att träffa docka idag!
 
Idag klev jag upp strax innan sju för att gå ner och tvätta. Så nu väntar jag på att tvätten ska bli klar. Jag har passat på att diska och damsuga nu på morgonen också. Duktig jag känner mig :) Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag kolla på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0