Skönhet



Många i tonåren har problem med pormaskar och finnar.
Så jag tänkte tipsa lite om hur man får bort dessa problem.

1.  Vi börjar med att tvätta bort sminkrester. Jag brukar använda
CLINIQUE wash-away gel cleanser. Men jag kan säga att det
går precis lika bra med vanlig olivolja
. Oljan tar enkelt med sig
all smuts och sminkrester.

2.  Ånga ansiktet i ca. fem minuter för att öppna upp porerna.
Koka vatten och häll upp i en skål, sitt med ansiktet över
skålen med en handduk eller liknande över i cirka fem minuter.
Massera sedan in ansiktet med en ansiktsskrubb (Detta tar
bort gamla hudceller). skölj sedan bort med ljummet vatten.

3.  Bort med pormaskarna! För att inte skada huden när du nu
ska klämma ut pormaskarna så bör du lägga papper eller
liknande mellan fingrarna medan du klämmer.

4.  Ansiktsmasken! Nu ska vi på med en härlig ansiktsmask.
Kör på en mask med lera, det blir härligt för huden. Men tänk
på att leran inte ska torka, huden kan då bli irriterad. Skölj av
med härligt ljummet vatten.

5.  Nu ska vi massera in en bra fuktgivande ansiktskräm på
ditt ansikte. En kräm som jag personligen är helt såld på är
Nivea Visage´s ANTI-WRINKLE Q10 plus.
Man ska gärna använda en kräm som har en starkare variant
av AHA-syra. Syran förbättrar husens blodcirkulation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0