London

Okej, här kommer det som alla har längtat efter; Min Londondagbok.
Jag förde dagbok när jag var i London och kommerdärför att rippa rakt uppochner vad jag har skrivit i den.
Så bli inte förvirrade om jag skriver i nutid fast det ska vara dåtid!



Onsdag, 090506
Flyget till Stockholm gick apsnabt. Det kändes som att vi bara hade varit i luften i tio minuter närdom sa i högtalarna att vi strax  skulle landa.
När jag gick igenom metalldetektorn på väg till nästa plan så tjöt det och en vakt visiterade mig, men hittade ingenting annat än min insulinpump så jag fick gå vidare.
Innanför kontrollen så köpte pappa mackor och dricka som vi hade med på planet till London.




Hotellet vi bor på heter Balmoral Hotell och ligger på Sussex Gardens. Idag så upptäckte vi en del av London genom att vandra i fura-fem timmar. När våra magar började kurra så åt i sushi på en läcker sushibar. Och sedan drack vi kaffe på Nero, ett italienskt kaffé. Sedan åkte vi Tuben (tunnelbanan) hem.



Torsdag, 090507
Idag begravs morfar..Men mamma sa att vi får ha en egen liten sermoni för honom hela familjen när jag och pappa kommer hem härifrån och när syster kommer hem ifrån Polen.

Idag så köpte vi varsitt Oystercard, ett tunnelbanekort, och på fodralen till kordet så står det IKEA.
Vi åkte till Piccadilly Circus och jag handlade tre par skot år mig själv, en jättefin plånbok till F. och en hiphopkeps till syrran.



Vi var också in på Ferrari´s butik och det var väldigt coolt tycker jag. Vill du ha en visitkortshållare för 120 £ (ca. 1440 Sek) så kan du köpa det där.

När vi blev hungriga så åt vi på Burger King  och sedan efterrätt på Ben and Jerrys´ glassbar.
Vi gick via Charing Cross till BigBen och sedan till London eye. Men innan vi åkte ögat så gick vi en skräcktur i byggnade bredvid. London eye var fränt, innan man kom in så kollade dom väskor med metalldetektorer. Man såg riktigt långt :)



Från London eye så gick jag och pappa "Riverside Walk" till Tower bridge, jag blev nästan besviken den var inte lika stor som jag trodde att den skulle vara.  Vi fortsatte att strosa runt. Middag åt vi på en restaurang någonstans mellan London Bridge och Tower Bridge.
Vi kände att vi inte skulle orka gå tillbaka till hotellet, så vi åkte tuben från London Bridge och fick byta vis Baker street innan vi fortsatte till Paddinton. När vi kom hem så hoppade jag in i duschen och la mig sedan på sängen.



Fredag, 090508
Imorse när jagklev upp så ramlade jag nästan ihop på golvet. .Jag hade en himla träningsvert i vaderna. Dessutom så somnadejag med kläderna på och linserna i igårkväll.
Jag börjjade skriva vykort till mamma, farmor&farfar, gammelfarmor, mormor, farfar&B. P&S, FasterA.&M. och till min älskling.
Vi hade planerat att vi skulle till Camden market idag, men medan jag skrev så började det regna. Vi gick ut och köpte varsit (dåligt) paraply och sedan begav vi oss till Buckingham Palace. När vi kom dit så var det jättefint väder igen och solensken.

detta är jag utanför Buckingham Palace´s grindar

Förutom en massa turister (såsom oss själva) så såg vi en parad med vakter. -JUST JA! Vi såg två Ferraris, en röd och en grå.



Eftersom att det blev så bra väder så bestömde vi oss att fara till Camden iallafall för att gå på dendär kända marknaden. Har ni hört talas om Selånger Marknad utanför Sundsvall? Gångra den med minst fem så får du camden market.  Jag och pappa gick runt där i flera timmar.

Har ni som jag funderat lte över Världens Ende? Jag vet vart världen slutar, den slutar i Camden Town



När vi var trötta på marknaden så gick vi bort mot "Lilla Venedig" och på vägen dit så låg det sjukt många husbåtar i alla storlekar i floden. .Det var en jättefin promenad.



Efter att ha letat vägen tilolbaka till Paddinton väldigt länge, så gick vi in i en liten närbutik och inhandlade lita snask innan vi gick tillbaka till hotellet. När vi kom in så var pappa tvungen att så och bajsa innan jag fick ta toan :(

Runt sjutiden så sprang vi ner till en pub/restaurang och åt. Pappa åt lasagne och drack bacardi breezer, medan jag åt fish n´ chips med et glas öl. Sedan gick vi en 20 minuters promenad. Mamma ringde medan vi gick så vi pratade med henne en stund också. Sedan var pappsen så pinknöding att vi fick ta en taxi tillbaka hem. Det skulle ha gått på 5.60 £ men när pappa berättade att det var första gången i London så behövde vi bara betala 5 £ (5£ = 60 kr) Nu ligger vi i varsin säng och kikar på American Idol.



Lördag, 090509
Oj! Vi somnade bådatvå under Idol igår.
I morse så snoozade vi flera gånger men tillslut så klev vi upp. Pappa duschade medan jag klädde på mig.
När vi kom till frukosten så var det kö ut i hallen, men tillslut så fick vi ett bord iallafall. Idag åt vi bara rostat bröd, scones, thé och apelsinjuise. Personalen verkade ha det väldigt stressigt idag.

Idag åkte vi tillbaka till Buckingham Palace för att försöka se vaktbytet vid 11.30. Vilken tur att vi gav oss iväg i tid säger jag bara. När vi satt oss på fel tåg så sa dom i högtalarna att delar av circel line var avstängd. Så vi höll på i ca. fyrtio minuter och bytte tåg och letade rätt plattformer. Men vi kom ju rätt(tillslut).

När vi gick från tunnelbanan bort till Buckingham Palace så gick vi förbi något militärtjofs (minns inte vad det hette) och det stog en massa vakter med vapen där, både innanför och utanför grindarna. Det kommer iallafall en bil och ut ur bilen kliver en rödhåring kille i 25 årsåldern, bärandes en snygg uniform. Han tittar rakt mot mig och ler. Killen såg exakt ut som prins Harry. Tänk om der var han.

Vilket som så fortsatte jag och pappa gå och tillslut så kom vi fram. Vid palatsen så väntade vi ett litet tag innan det kom en parad med hästar, röduniformerade vakter med höga pälsmössor och vapen + några som spelade instrument. Det vi såg var början på vaktbytet.



Vi gick till Piccadilly Circus och letade någonstans att äta. vi kommer en bit utanför och in på någin slags sexgata, inte en massa horor i gatuhörnen men det var en massa butiker och dom skyltade med "Live nude show" . Tillslut så lyckades vi ta oss därifrån och vi åkte cykeltaxi till ChinaTown där vi åt chinamat. Gott!

Vi gick tillbaka till Piccadily och in på någon galleria och jag handlar till min H. Jag saknar honom jättemycket, det är ju tur att det bara är en dag kvar till jag får hålla om honom igen.

Nu ligger pappa och kikar på film och jag skriver dethär.
Imorgon när vi vaknar så får vi packa (pappas saker, jag packade mitt idag)

Nej nu ska jag sova!
Godnatt!!



Söndag, 090510
08.30 (engelsk tid)

God Morgon!
Det är faktickt en god morgon, solen lyser och det är väldigt varmt ute redan nu. Nackdelen med denna dag är att vi åker hem, men fördelen är att jag får träffa älsklingen igen.
När vi vaknade så vaknade vi av smällande dörrar. Alla dessa spanjorer som bor på samma hotell som oss. Visa lite respekt till dom som sover klockan sju på morgonen!!

Pappa springer omkring och knäpper bilder på hotellrummet och på mig medan jag ligger på sängen och skriver dethär.


09.50 (engelsk tid)
Nu har vi åkt från Paddinton till Earls´ Court och bytt till Piccadilly line mot Heathrow. Flyger går 13.50, så nu har vi några timmar att döda på flygplatsen. Jag hoppas att det finns en massa affärer där som vi kan kika i.

12.50(engelsk tid)
Nu är vi incheckade och klara, vi kom hut runt halv 12-12.
Pappa och jag har hunnit med att kika runt i en massaaffärer. Han köpte Bailys och Amarula. Och jag köpte en nalle till lillkusinen W.
Vi köpte mackor på E.A.T som vi tänkte ta med på planet också.

Nu sitter vi på enbänk mellan alla restauranger och klädaffärer. Några bänkar framför oss så ligger en man och sover. Bredvid oss sitter en tjej medd svinsnygga högskaftade bruna sandaler.

Om en kvart skiger vi på planet.

18.30(Svensk tid)
Resan till Sthlm gick bra, tror jag iallafall, jag sov nästan hela vägen. Vi ankom till Stockholm 17.00 så det betyder att det nästan tog tre timmar.

Nu har jag inte så mycket att skriva förutom att nästa plan till Midlanda går 20.50, det är lite mer än två timmar det.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0