God morgon

God morgon mina vänner! Det är minusgrader ute och jag kan säga att det känns inne att det är kallt ute. Vilket som, jag har äntligen fått i mig mitt morgonkaffe och två hårdbrömackor med ost *mums*. Nu ska jag bara dra på mig mina stickade knästrumpor och fundera ut vad jag ska ha för tröja över linnet. Det kommer bli alldeles för kallt utan långärmad tröja över.

På schemat idag står först Samhällskunskap A. Eftersom att jag var sjuk några dagar förra veckan så missade jag gruppredovisningen så jag vet inte riktigt vad vi ska göra idag. Men det visar sig när jag kommer dit.

Sedan så har vi Svenska B, där vi håller på emd Bellman, nej vi skriver inte nya Bellmanhistorier utan vi lyssnar på låtar av han. Eller, det är ju såklart inte han som sjunger  utan det är tolkningar av Cornelis och någon annan. Sedan så ska vi "analysera" en epistel av Bellman.

Sista lektionen är Yrkesteknik, alltså foto. Jag vet faktiskt inte om vi har lektion där eftersom att vi oftast brukar jobba själva. Vi får se.

Justja! Jag måste skrapa ihop 20 kronor som jag ska ge till Sandra i klassen. På torstag så ska alla treor bara en tårta. Tårtan får ett betyg och är en del utav många tävlingar som har att göra med om vilken klass som ska få gå ut på trappan först på studenten. Jag tror lätt att vi får bra betyg. Vi komemr att göra den snyggaste tårtat. Men jag ska inte avslöja förmycket. Tänk om någon annan trea från Hedbergska läser min blogg och tar våran idé. Det skulle ju inte vara så jättebra, eller hur?

Ikväll så har vi konfirmandundervisning. Jag hoppas att det kommer att gå mycket bättre ikväll än vad det har gjort de två senaste gångerna. Jag ska itne berätta vad det är, men jag kan säga att barn är barn.

Oj vad mycket jag har skrivit nu! Jag tror nästan att det är rekord. Jag brukar ju oftast sskriva bara några meningar men nu är det ju typ en hel uppsats ;) Haha, men det är bra. Jag kanske verkar lite mer intressant så fler vill läsa om mig.

Nej hörrni! Nu ska jag leeta reda på en snygg tjocktröja, gå och bajsa och sedan springa till bussen. Ha en underbar dag, för det ska jag ha:D



Jag i somras, Göteborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0