16 februari 2010

Hallå! Nu är jag hemma efter en fullspeckad dag. Jag började klockan 10.10 och slutade 12. Sedan när jag kom hem så körde jag Maggie och hennes kompis Nellie till Scoutstugan.

Maggie är med i någonting som kallas Polengruppen. Det innebär att hon och några till ifrån skolan brevväxlar med några elever nere i Polen. Hösten 08 (tror jag) var Polackerna här i sverige och våren 09 vas Maggie och hennes kamrater i Polen. Nu är Polackerna här igen och dom ska tillsammans med de svenska eleverna övernatta i scoutstugan fram till på fredag. Ikväll så åkte dom till Birsta och åt för att sedan spela bowling. Jag hjälpte till att köra ut till Birsta och blev där bjuden på mat på Tacobar, väldigt gott :) I bilem som jag körde så var det 2 av Maggies kompisar + deras brevvänner som åkte. Det var riktigt roligt att prata engelska med någon "på riktigt" och inte bara i skolan, och för att inte glömma lärorikt.

I birsta så köpte jag med semlor hem till mamma och pappa och sedan gick jag iväg till ica för att möta Sudden. När jag gick in för dörrarna så mötte jag en före detta kompis och hennes mamma. Jag har inte pratat med henne sedan i november 08. Visst saknar jag henne, men jag kommer nog aldrig mer att prata med henne. Det var tur att jag pratade i telefonen när jag mötte henne, annars vet jag inte vad jag hade gjort. Antagligen springit och gömt mig för att jag inte vill träffa henne.

Vilket som så handlade jag och Sudden godis och dricka för att sedan fara hem till honom och se på film, "La Bamba" en film om Ritchie Valens som dog i samma flygplansolycka som Buddy Holly. Mycket bra film, min nya favorit tror jag. Den tycker jag att alla 50talsfanatiker borde se!

Nu är jag hemma och ska hoppa in i dushen så att jag slipper dusha i morgon bitti. Jag funderar på om jag ska sätta upp håret i spolar inatt igen. Jag gillade volymen jag hade i morse efter att ha haft dom i håret en hel natt. Efter dushen ska jag göra mig en kvällsmacka och sedan se på White collar som jag tipsade om igår. Har ni fortfarande inte börjat se den serien så borde ni göra det!

Ha en bra kväll för jag kommer nog inte skriva något mer sedan. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0