Idag är första dagen på resten av mitt liv!

Jag har bestämt mig! Jag ska börja springa 3 gånger i veckan. Jag ska minska ner på skräpmat och och ska bli lycklig.
Men då är väl frågan, hur blir man lycklig, kan man bara bestämma sig? Ja det tror jag faktiskt att man kan. Jag känner mig inte precis olycklig om ni kanske tror det. Men jag ska börja skratta mer och göra mer saker som får mig att må bra. Som jag sa, jag ska börja springa igen, det får mig att må bra,  jag rensar tankarna på det sättet. Var får mig mer att må bra då? Jag har inte suttit på en hästrygg på över 7 år, men jag minns lyckan som spred sig i mig så fort jag satte mig upp på hästen. Jag ska börja rida igen, har ni något förslag på vart? Jag red i Timrå när jag höll på.
 
Sedan så älskar jag bilar, jag kan verkligen ingenting om dom förutom att köra och jag kör väldigt bra, om jag får säga det själv. Fast jag vill mer, jag vill mycket mer. Jag har en Opel Rekord -59 och jag vill kunna skruva själv. ´Jag bytte ju iof. batteri på den själv. Bromsarna fungerar inte alls på den, så det vill jag fixa själv, jag måste svarva ur bromscylindrarna och det är bromsband på den som ska nitas fast. Jag vill kunna göra sånt själv.
 
Jag jobbar på McDonalds sedan 2008 och jag stormtrivs med det. Än så länge iallafall. Jag har världens bästa chef och världens underbaraste kollegor. Vi har så himla roligt tillsammans när vi jobbar. Men jag tror inte att jag vill jobba innom restaurang till den dagen jag dör, ärligt talat har jag ingen aning om vad jag vill göra. Det enda jag vet är att jag inte vill sitta på ett kontor eller i telefon, jag skulle klättra på väggarna innom några timmar bara. Jag vill träffa människor. Jag älskar barn, så dagis kanske skulle vara ett bra allternativ? Eller kanske på ett sjukhus, fast det kanske inte skulle passa mig så bra eftersom att jag blir så ledsen när jag ser sjuka människor. Eller kanske i en klädbutik? Mode är ju roligt, men jag älskar mjukiskläder och det ser väl inte så bra ut om man är på tex H&M och expediten har mjukisar på sig. Så jag vet inte. Jag har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv. Mamma tyckte att jag skulle söka jobb inom kyrka. Varför? Jag tror på gud, ja det gör jag faktiskt. Så kanske borde jag jobba med barn inom kyrkan. Vet ni? För några år sedan var jag faktiskt inne på att bli präst, men sedan kom jag på att det nog inte är någonting för mig.
 
Men jag kommer nog på någonting så småning om.
 
Nu ska jag fortsätta se på filmen på TV. S¨ni får ha det toppen till nästa gång!
 
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0